תגיות: pCon, עסקים, SMB, Small medium Business, Enterprise
המסר העיקרי הוא - מרבית ספקי המחשוב מתמקדים כיום בפתרונות ל-SMB. מגמה זו משנה את היצע המוצרים והשירותים העומדים לארגוני ה-SMB, דבר המשפיע על סדר יומו והתנהלותו של המנמ"ר.
בקרב מרבית הספקים למחשוב, ישנה כיום מגמה של התמקדות ב-SMB (ארגונים בעלי הכנסות הנמוכות ממיליארד דולרים, לפי גרטנר. ארגונים בעלי עד אלף עובדים או עד 200 תחנות, לדעת מומחים אחרים). מגמה זו משנה את היצע המוצרים והשירותים שעומדים בפני ארגוני ה-SMB, ואת התנאים לרכישתם.
מעבר לכך, למגמה החדשה יש השפעה גם ברמת התאגידים, שכן הפתרונות החדשים, מושכים את רף המחירים כלפי מטה, במקביל לקיצור זמני ההתקנה וההטמעה, ולכן גם למנמר"ים בארגון גדול כדאי לעקוב ולהתעדכן בקורה בתחום זה. מדובר גם בשינוי פרדיגמה בתפיסת פתרונות ארגוניים גדולים כ-REP ו-BI, שהיו בעבר נחלת ארגונים גדולים, והם הופכים כיום לנחלת חלק מהארגונים הבינוניים, שהופכים להיות מודעים לתועלות בתחומים אלה.
המיקוד משתנה
בעבר, מיקוד הספקים היה על ה-Enterprise מחד, ועל המחשוב האישי, מאידך. בשנים האחרונות נראית מגמת התמקדות של ספקי המחשוב בשוק ה-SMB. מגמה זו נובעת, בין השאר, מגידול במכירות מוצרים זולים מבעבר. לדוגמא - שוק השרתים שמתחת ל-5,000$ גדל בשנת 2003, הרבה יותר מהגידול בכלל שוק השרתים. עוד השפעות הן ריבוי ארגוני ה-SMB, הזנחת ההיצע לשוק זה במשך שנים ורוויה בשוק התאגידי.
השינוי ברמת הספקים, מתבטא בניסיון של ספקים גדולים להיכנס לשוק ה-SMB "מלמעלה" ושל ספקים גדולים פחות, להיכנס אליו "מלמטה". בעקבות זאת, נוצרת תחרות אגרסיבית, שממנה נהנים הצרכנים. חשוב לציין את מעורבות מרבית החברות הגדולות המוכרות והמשקל שניתן לשוק זה כיום, המתבטא בהקמת חטיבות ייעודיות וכדומה.
מאפייני השוק
אם כן, מהם מאפייני שוק ה-SMB? המאפיין הראשון וה"טבעי" של ארגון כזה, הוא גודלו. במונחים מקומיים מדובר בארגון בו עובדים לכל היותר כמה מאות עובדים. במונחים של מדינות ענק כארה"ב SMB מתייחס גם לארגונים בעלי מספר אלפים בודד של עובדים. מאפיינים נוספים הם: רגישות גבוהה למחיר (לארגון SMB קשה יותר להשיג הנחות מספקים מלארגון גדול); הקפדה על TCO נמוך; תלות רבה יותר בשרותי חוץ, ושימוש בפתרונות "היישר מהקופסא", שכן לארגון קטן לא תמיד יש את המשאבים לביצוע התאמה אישית לפתרונות.
גם היצע המוצרים המותאמים במיוחד לתחום זה, כולל תכונות מיוחדות שנועדו לסייע לארגונים אלה. מדובר במאפיינים דוגמת עלות נוחה, אמצעי תשלום גמישים, קלות התקנה והטמעה ומודולריות.
לסיכום ביניים, נציין כי נראה שה-SMB יהיה בשנים הקרובות המוקד העיקרי לצמיחה טכנולוגית.
וכמה נתונים ממחישים - ההוצאות על שרותי מחשוב הן המובילות בהוצאות SMB לעומת הוצאות מחשוב של ארגונים גדולים. הוצאות אלה צפויות לגדול השנה ב-8.1% ביחס לשנה שעברה, זאת לעומת 6% בלבד בארגונים גדולים, ובארה"ב הן צפויות להסתכם ב-2005 ב-47.7% מכלל הוצאות המחשוב של הארגונים בשנה זו (פורסטר).
על המדף
התחומים העיקריים, בהם מתבטא היצע המוצרים והשירותים לשוק ה-SMB הם: תשתיות, תוכנות, תקשורת, אבטחה ושירותים.
כמעט לכל ספק, יש כיום היצע פתרונות לתחום ה-SMB. אלו כמה דוגמאות, מספקים בולטים: אורקל מציעה את Oracle Database 10g Standard Edition One, אתOracle Application Server 10g Standard Edition One ואת E-Business Suite Special Edition. בנוסף, מציעה החברה את Oracle ERP לארגונים קטנים ובינוניים, במחיר ויכולת גידול שמותאמים במיוחד עבורם; מיקרוסופט מספקת מוצרים רבים לתחום זה כולל Small Business Edition של Office ושרת ה-Windows Small Business Server; סימנטק מציעה מגוון פתרונות אבטחה לארגונים קטנים ובינוניים, ובכלל זה את פתרונות האנטי וירוס שלה ואת פתרון האבטחה המקיף שלה לתחנות הקצה בארגון Symantec Client Security; CAמציעה סל פתרונות רחב בתחום; Cisco(סיסקו) מציעה מגוון ממוצריה בגרסאות לשוק ה-SMB; SAP (סאפ) מספקת פתרונות חומרה כולל מחשבים נייחים וניידים, שרתים, מדפסות וציוד רישות; HP בעלת היצע עשיר לתחום ה-SMB, כולל מחשבים, שרתים, פתרונות אחסון, PDA ומדפסות; IBM (י.ב.מ) מספקת את פתרון המסחר המקוון IBM WebSphere Commerce - Express; Safe-Passage Program מציעה עד 75% הנחה לעוברים מיישומי אורקל לסביבת SAP; SUN מציעה פתרונות לשוק ה-SMB בעיקר בשלושה נושאים: SunRay - פתרון Thin clients המסייע להוזיל עלויות, Star office או Open Office בקוד-פתוח ופתרונות Messaging ושיתוף פעולה. 3COM מציעה לארגוני SMB מוצרים בכל תחומי התקשורת, כולל Lan, WLan, Wan, VoIP, אבטחה (משפחת TippingPoint) וניהול רשתות.
הזדמנויות
במקרים רבים, פתרונות מתקדמים וטכנולוגיה הנמצאות בחזית המחשוב, נוטים להיות יקרים ומורכבים ליישום. עם זאת, דווקא בנושאים אלה, עשוי ארגון SMB למצוא שלל הזדמנויות, ולא בהכרח יקרות או מורכבות כמו OpenOffice, Skype, Google Miniו-Cognos ReportNET.
סיכום
בין אם אתה מנהל בארגון SMB או ב-Enterprise, לתמורות שקורות בשוק מעניין זה, יכולה להיות השפעה ניכרת על החלטותיך, ומכאן החשיבות הרבה למעקב שגרתי אחריו.
התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם SMB - רק תבחר!.
הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בכתובת -
http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=727
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
המסר העיקרי הוא - מרבית ספקי המחשוב מתמקדים כיום בפתרונות ל-SMB. מגמה זו משנה את היצע המוצרים והשירותים העומדים לארגוני ה-SMB, דבר המשפיע על סדר יומו והתנהלותו של המנמ"ר.
בקרב מרבית הספקים למחשוב, ישנה כיום מגמה של התמקדות ב-SMB (ארגונים בעלי הכנסות הנמוכות ממיליארד דולרים, לפי גרטנר. ארגונים בעלי עד אלף עובדים או עד 200 תחנות, לדעת מומחים אחרים). מגמה זו משנה את היצע המוצרים והשירותים שעומדים בפני ארגוני ה-SMB, ואת התנאים לרכישתם.
מעבר לכך, למגמה החדשה יש השפעה גם ברמת התאגידים, שכן הפתרונות החדשים, מושכים את רף המחירים כלפי מטה, במקביל לקיצור זמני ההתקנה וההטמעה, ולכן גם למנמר"ים בארגון גדול כדאי לעקוב ולהתעדכן בקורה בתחום זה. מדובר גם בשינוי פרדיגמה בתפיסת פתרונות ארגוניים גדולים כ-REP ו-BI, שהיו בעבר נחלת ארגונים גדולים, והם הופכים כיום לנחלת חלק מהארגונים הבינוניים, שהופכים להיות מודעים לתועלות בתחומים אלה.
המיקוד משתנה
בעבר, מיקוד הספקים היה על ה-Enterprise מחד, ועל המחשוב האישי, מאידך. בשנים האחרונות נראית מגמת התמקדות של ספקי המחשוב בשוק ה-SMB. מגמה זו נובעת, בין השאר, מגידול במכירות מוצרים זולים מבעבר. לדוגמא - שוק השרתים שמתחת ל-5,000$ גדל בשנת 2003, הרבה יותר מהגידול בכלל שוק השרתים. עוד השפעות הן ריבוי ארגוני ה-SMB, הזנחת ההיצע לשוק זה במשך שנים ורוויה בשוק התאגידי.
השינוי ברמת הספקים, מתבטא בניסיון של ספקים גדולים להיכנס לשוק ה-SMB "מלמעלה" ושל ספקים גדולים פחות, להיכנס אליו "מלמטה". בעקבות זאת, נוצרת תחרות אגרסיבית, שממנה נהנים הצרכנים. חשוב לציין את מעורבות מרבית החברות הגדולות המוכרות והמשקל שניתן לשוק זה כיום, המתבטא בהקמת חטיבות ייעודיות וכדומה.
מאפייני השוק
אם כן, מהם מאפייני שוק ה-SMB? המאפיין הראשון וה"טבעי" של ארגון כזה, הוא גודלו. במונחים מקומיים מדובר בארגון בו עובדים לכל היותר כמה מאות עובדים. במונחים של מדינות ענק כארה"ב SMB מתייחס גם לארגונים בעלי מספר אלפים בודד של עובדים. מאפיינים נוספים הם: רגישות גבוהה למחיר (לארגון SMB קשה יותר להשיג הנחות מספקים מלארגון גדול); הקפדה על TCO נמוך; תלות רבה יותר בשרותי חוץ, ושימוש בפתרונות "היישר מהקופסא", שכן לארגון קטן לא תמיד יש את המשאבים לביצוע התאמה אישית לפתרונות.
גם היצע המוצרים המותאמים במיוחד לתחום זה, כולל תכונות מיוחדות שנועדו לסייע לארגונים אלה. מדובר במאפיינים דוגמת עלות נוחה, אמצעי תשלום גמישים, קלות התקנה והטמעה ומודולריות.
לסיכום ביניים, נציין כי נראה שה-SMB יהיה בשנים הקרובות המוקד העיקרי לצמיחה טכנולוגית.
וכמה נתונים ממחישים - ההוצאות על שרותי מחשוב הן המובילות בהוצאות SMB לעומת הוצאות מחשוב של ארגונים גדולים. הוצאות אלה צפויות לגדול השנה ב-8.1% ביחס לשנה שעברה, זאת לעומת 6% בלבד בארגונים גדולים, ובארה"ב הן צפויות להסתכם ב-2005 ב-47.7% מכלל הוצאות המחשוב של הארגונים בשנה זו (פורסטר).
על המדף
התחומים העיקריים, בהם מתבטא היצע המוצרים והשירותים לשוק ה-SMB הם: תשתיות, תוכנות, תקשורת, אבטחה ושירותים.
כמעט לכל ספק, יש כיום היצע פתרונות לתחום ה-SMB. אלו כמה דוגמאות, מספקים בולטים: אורקל מציעה את Oracle Database 10g Standard Edition One, אתOracle Application Server 10g Standard Edition One ואת E-Business Suite Special Edition. בנוסף, מציעה החברה את Oracle ERP לארגונים קטנים ובינוניים, במחיר ויכולת גידול שמותאמים במיוחד עבורם; מיקרוסופט מספקת מוצרים רבים לתחום זה כולל Small Business Edition של Office ושרת ה-Windows Small Business Server; סימנטק מציעה מגוון פתרונות אבטחה לארגונים קטנים ובינוניים, ובכלל זה את פתרונות האנטי וירוס שלה ואת פתרון האבטחה המקיף שלה לתחנות הקצה בארגון Symantec Client Security; CAמציעה סל פתרונות רחב בתחום; Cisco(סיסקו) מציעה מגוון ממוצריה בגרסאות לשוק ה-SMB; SAP (סאפ) מספקת פתרונות חומרה כולל מחשבים נייחים וניידים, שרתים, מדפסות וציוד רישות; HP בעלת היצע עשיר לתחום ה-SMB, כולל מחשבים, שרתים, פתרונות אחסון, PDA ומדפסות; IBM (י.ב.מ) מספקת את פתרון המסחר המקוון IBM WebSphere Commerce - Express; Safe-Passage Program מציעה עד 75% הנחה לעוברים מיישומי אורקל לסביבת SAP; SUN מציעה פתרונות לשוק ה-SMB בעיקר בשלושה נושאים: SunRay - פתרון Thin clients המסייע להוזיל עלויות, Star office או Open Office בקוד-פתוח ופתרונות Messaging ושיתוף פעולה. 3COM מציעה לארגוני SMB מוצרים בכל תחומי התקשורת, כולל Lan, WLan, Wan, VoIP, אבטחה (משפחת TippingPoint) וניהול רשתות.
הזדמנויות
במקרים רבים, פתרונות מתקדמים וטכנולוגיה הנמצאות בחזית המחשוב, נוטים להיות יקרים ומורכבים ליישום. עם זאת, דווקא בנושאים אלה, עשוי ארגון SMB למצוא שלל הזדמנויות, ולא בהכרח יקרות או מורכבות כמו OpenOffice, Skype, Google Miniו-Cognos ReportNET.
סיכום
בין אם אתה מנהל בארגון SMB או ב-Enterprise, לתמורות שקורות בשוק מעניין זה, יכולה להיות השפעה ניכרת על החלטותיך, ומכאן החשיבות הרבה למעקב שגרתי אחריו.
התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם SMB - רק תבחר!.
הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בכתובת -
http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=727
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.